Betaling mislukt of geweigerd?

Terug naar Betalen

Betaling gedaan, maar geen bevestiging ontvangen?

Heb je een bestelling geplaatst, de betaling afgerond, maar geen orderbevestiging per e-mail ontvangen? Dan kan het zijn dat de betaling nog verwerkt moet worden. Als je na 15 minuten nog geen e-mail hebt ontvangen is het mogelijk dat er iets mis is gegaan.

Controleer altijd eerst of het bedrag wel is afgeschreven van je bankrekening, PayPal rekening of creditcard. Als dit niet het geval is, dan kan je een nieuwe bestelling plaatsen. Als het bedrag wel is afgeschreven verzoeken we je contact met ons op te nemen. Wij controleren dagelijks betalingen, maar het kan gebeuren dat wij jouw betaling niet kunnen zien. Stuur daarom een e-mail met daarin je ordernummer, betaalwijze en als het mogelijk is een screenshot of kopie van de betaalgegevens, bijvoorbeeld een screenshot van je internetbankieren. Dan kunnen wij je snel helpen, en de betaling koppelen aan je bestelling.

Het bedrag is niet afgeschreven, maar ik heb wel een orderbevestiging ontvangen

Het kan gebeuren dat er een storing is bij de gebruikte betaalmethode, en je betaling hierdoor mislukt. In enkele gevallen ontvang je dan wel een orderbevestiging per e-mail. Als dit voorkomt kan je zelf een nieuwe bestelling plaatsen. Wij verwerken bestellingen zonder succesvolle betaling niet, dus je hoeft niet bang te zijn dat je uiteindelijk twee bestellingen ontvangt. Je kunt ook contact met ons opnemen. Dan sturen we je een betaal link per e-mail om opnieuw de betaling te kunnen starten. Je bestelling en adresgegevens zijn immers bekend.

Geweigerde creditcard betaling

Bij creditcard betalingen is het extra belangrijk om te controleren op fraude zodat niemand misbruik kan maken van jouw gegevens. Daarom zijn er bij een creditcard betalingen enkele geautomatiseerde checks die er voor zorgen dat er geen misbruik kan worden gemaakt. Hierdoor kan het echter ook gebeuren dat je betaling onbedoeld afgekeurd wordt. Helaas hebben wij geen inzicht in de reden hiervan, en kunnen wij dit niet wijzigen. Als je niet met creditcard kunt betalen dan raden we aan om te kiezen voor een andere betaalmethode.

Heb je vragen over een betaling? Neem dan contact op

Twijfel je of je betaling goed is ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we je verder kunnen helpen.