Bestelling ruilen of retourneren

Terug naar Ruilen en retourneren

Als je een bestelling wilt ruilen of retourneren is dat mogelijk binnen 100 dagen na de dag van levering.

100 dagen bedenktijd

Wil je een product retourneren? Geen probleem. Je kunt binnen 100 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Je kunt via onze partner retourneren.nl een retourzegel met korting bestellen en direct uitprinten. Vervolgens lever je de zending in bij een PostNL of bpost punt.

Stappenplan:

  1. Meld je retour aan via onze website
  2. Bestel via onze partner retourneren.nl een retourzegel met korting.
  3. Lever de zending in bij een PostNL of bpost punt.
  4. Bij ontvangst betalen we het volledige aankoopbedrag terug.

Online retour aanmelden


Uitzonderingen bij ruilen en retourneren

Er zijn enkele uitzonderingen bij retourneren:

Beschadigd of niet compleet: Je mag het product proberen om te kunnen beoordelen of deze je bevalt. Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke fabrieksverpakking zit (wanneer redelijkerwijs mogelijk). Wanneer het product beschadigd of niet compleet wordt geretourneerd, kan het zijn dat wij hier kosten voor in rekening brengen.

Verbruiksartikelen / Eenmalig te gebruiken artikelen: Verbruiksartikelen zoals reinigingsmiddelen of eenmalig te gebruiken artikelen zoals skins en screenprotectors komen alleen voor volledige restitutie van het aankoopbedrag in aanmerking, wanneer deze in ongeopende verpakking retour komen.

Maatwerk producten: Maatwerk producten zoals bedrukte hoesjes zijn uitgesloten van retour. De print op bedrukte hoesjes is namelijk persoonlijk, en kan niet opnieuw verkocht worden.

Hygiënische reden: Er zijn enkele producten die wij om hygiënische reden moeten uitsluiten van deze bedenktijd. Zo kunnen wij bijvoorbeeld in-ear headsets, sportarmbanden en hartslagmeters niet terugnemen als de verzegeling is verbroken.

Speciale verzendopties: Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes anders dan de onze standaard verzendoptie kunnen we je geen geld teruggeven. Hieronder vallen PostNL / Bpost afhaalpunten, avondlevering of andere speciale services met een meerprijs.

Bundelkorting: Producten die bij aankoop onderdeel van een bundel waren mogen afzonderlijk worden geretourneerd. Hierdoor zal echter de bundelkorting komen te vervallen, en worden verrekend met het terug te betalen bedrag. Als je een product ruilt kan de bundelkorting vaak opnieuw worden toegepast als het nieuwe product ook in aanmerking komt voor dezelfde bundel.

Zakelijke bestellingen: Als je zakelijk een bestelling plaatst, geldt de wet koop op afstand niet. Echter is in de meeste gevallen in overleg wel een mogelijkheid om te ruilen. Neem hiervoor contact met ons op.


Het retouradres

Je kunt het volgende adres gebruiken om producten te retourneren. Wil je een retourzegel met korting bestellen? Volg dan bovenstaand stappenplan.

hoesjesdirect.nl
Pieter Goedkoopweg 22
2031 EL Haarlem
Nederland

Kosten bij retourneren

Wij verzenden je bestelling gratis binnen Nederland, en boven € 20,- binnen België. De kosten om een product terug te sturen betaal je zelf. Als je een product terug moet sturen door een fout van ons kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Tip: Via onze partner retourneren.nl kun je een retourzegel met korting kopen, maar dit is niet verplicht.

Als je een artikel hebt ontvangen in een brievenbusdoos of envelop, dan kun je deze ook in deze verpakking retour zenden. Hiervoor geldt het standaard postzegel tarief voor briefpost van PostNL / Bpost. Als je een verzendbewijs wenst, of de artikelen zijn te groot voor een briefpost zending, dan kun je de bestelling ook als brievenbuspakje of pakketpost terugsturen. Hiervoor zijn de kosten € 4,00 voor een PostNL Brievenbuspakje en € 6,95 voor een normaal pakket binnen Nederland.


Moment van terugbetaling

Wij betalen uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retour hebt aangemeld, terug op dezelfde manier waarmee je betaald had. Wij wachten met terugbetalen tot de retourzending is ontvangen, of je kunt aantonen deze verzonden te hebben. In de praktijk betalen wij altijd direct op de dag dat je zending bij ons binnen is het aankoopbedrag terug. Houdt wel rekening met enige verwerk tijd bij de bank of creditcardmaatschappij.


Herroepingsformulier

We verzoeken je bovenstaande stappen te volgen, maar het is ook mogelijk het product op eigen gelegenheid retour te sturen. Hiervoor kun je het modelformulier voor herroeping gebruiken die je kunt vinden op de laatste pagina van onze algemene voorwaarden.