Bestelling ruilen of retourneren

Terug naar Ruilen en retourneren

Als je een bestelling wilt ruilen of retourneren is dat mogelijk binnen 30 dagen na de dag van levering.


Ruilen - Gratis ruilservice NL

Wil je een product omruilen voor een ander product? Bestel dan zelf een nieuw product, en als extra service betalen wij de retourkosten. Deze service is alleen beschikbaar in Nederland.

  1. Bestel zelf je nieuwe product via de website.
  2. Meld je retour online aan om een gratis retourzegel aan te vragen. Vermeld daarbij je nieuwe ordernummer.
  3. Stuur de zending gratis naar ons terug.
  4. Bij ontvangst betalen we het volledige aankoopbedrag terug.

Retourneren

Wil je een product retourneren en het aankoopbedrag terug ontvangen? Dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Retouren moeten binnen 30 dagen na de dag van ontvangst worden aangemeld.

  1. Meld je retour online aan om de retour instructies te ontvangen.
  2. Stuur de zending gefrankeerd naar ons terug.
  3. Bij ontvangst betalen we het volledige aankoopbedrag terug.


Online retour aanmelden


Uitzonderingen bij ruilen en retourneren

Er zijn een aantal uitzonderingen bij het ruilen en retourneren:

Beschadigd of niet compleet: Je mag het product proberen om te kunnen beoordelen of deze je bevalt. Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke fabrieksverpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Indien het product beschadigd of niet compleet wordt geretourneerd, kan het zijn dat wij hier kosten voor in rekening brengen.

Verbruiksartikelen: Verbruiksartikelen zoals screenprotectors of reinigingsmiddelen komen alleen voor volledige restitutie van het aankoopbedrag in aanmerking, indien deze in ongeopende verpakking retour komen.

Maatwerk producten: Maatwerk producten zoals bedrukte hoesjes zijn uitgesloten van retour. De print op bedrukte hoesjes is namelijk persoonlijk, en kan niet opnieuw verkocht worden.

Hygiënische reden: Er zijn een aantal producten die wij om hygiënische reden moeten uitsluiten van deze bedenktijd. Zo kunnen wij bijvoorbeeld in-ear headsets, sportarmbanden en hartslagmeters niet terugnemen als de verzegeling is verbroken.

Speciale verzendopties: Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes anders dan de onze standaard gratis verzendoptie kunnen we je geen geld teruggeven. Hieronder vallen PostNL afhaalpunten, avondlevering of andere speciale services van PostNL.

Bundelkorting: Producten die bij aankoop onderdeel van een bundel waren mogen afzonderlijk worden geretourneerd. Hierdoor zal echter de bundelkorting komen te vervallen, en worden verrekend met het terug te betalen bedrag. Als je een product ruilt kan de bundelkorting vaak opnieuw worden toegepast als het nieuwe product ook in aanmerking komt voor dezelfde bundel.

Zakelijke bestellingen: Als je zakelijk een bestelling plaatst geldt de wet koop op afstand niet. Echter is in de meeste gevallen in overleg wel een mogelijkheid om te ruilen of producten retour te nemen tegen vergoeding van administratiekosten. Neem hiervoor contact met ons op.


Het retouradres

Je kunt het volgende adres gebruiken om producten te retourneren. Wil je gebruik maken van onze gratis ruilservice? Neem dan eerst contact met ons op. Dan sturen we je een retourzegel om de zending gratis terug te sturen!

hoesjesdirect.nl
Pieter Goedkoopweg 22
2031EL Haarlem
Nederland


Kosten bij retourneren

Indien je kiest voor onze gratis ruilservice is het terugzenden van een artikel gratis. Als je een product terug moet sturen door een fout van ons kan dit uiteraard ook altijd gratis. Neem in beide gevallen wel vooraf contact met ons op om een retourzegel aan te vragen. Een bestelling waarbij de gratis ruilservice is gebruikt komt niet opnieuw in aanmerking voor een gratis retourzegel. Bij een nieuwe ruil betaal je zelf de verzendkosten om het product terug te sturen.

Indien je geen nieuwe bestelling plaatst, en daardoor niet in aanmerking komt voor onze gratis ruilservice, zijn de retour verzendkosten voor eigen rekening. Indien je een artikel hebt ontvangen in een envelop, dan kun je deze ook in dezelfde envelop retour zenden. Hiervoor geldt het standaard postzegel tarief voor briefpost van PostNL. Als je een verzendbewijs wenst, of de artikelen zijn te groot voor een briefpostzending, dan kun je de bestelling met pakketpost retourneren. Hiervoor zijn de kosten € 6,95 binnen Nederland, als je het pakket met PostNL verzendt.

Bij onrechtmatig gebruik van gratis retourzegels worden de gemaakte kosten doorberekend. Dit is €3,80 voor een PostNL brievenbuspakje en €6,95 voor PostNL pakketpost.


Moment van terugbetaling

Wij betalen uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retour hebt aangemeld, terug op dezelfde manier waarmee je betaald had. Wij wachten met terugbetalen tot de retourzending is ontvangen, of je kunt aantonen deze verzonden te hebben. In de praktijk betalen wij altijd direct op de dag dat je zending bij ons binnen is het aankoopbedrag terug. Houdt wel rekening met enige verwerk tijd bij de bank of creditcardmaatschappij.


Herroepingsformulier

We verzoeken je bovenstaande stappen te volgen, maar het is ook mogelijk het product op eigen gelegenheid retour te sturen. Hiervoor kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken welke je kunt vinden op de laatste pagina van onze algemene voorwaarden.