Ruilen en retourneren

Hoe werkt ruilen of retourneren?

Je kunt binnen 100 dagen na levering je bestelling terugsturen. Het is wel belangrijk dat de producten in originele staat zijn en in de originele fabrieksverpakking ziten. Je kunt je ruil- of retouraanvraag starten via onderstaande knoppen. Je vult daar je ordernummer en e-mailadres in, waarna ons systeem je bestelling zal opzoeken. Vervolgens geef je aan welk(e) product(en) je wilt terugsturen en download je een retourzegel.

Product omruilen

Gratis!
  • Wij betalen de retour verzendkosten.
  • Je ontvangt een voucher ter waarde van het aankoopbedrag.
  • Je bestelt met de voucher zelf een nieuw product
  • Eenvoudig online aanmelden in onze retourportal.

Aankoopbedrag terug

€ 2,95 incl. btw
  • Je betaalt zelf de retour verzendkosten.
  • Wij storten het aankoopbedrag terug of wijzigen de Klarna factuur.
  • Eenvoudig online aanmelden in onze retourportal.

Welke artikelen kan ik niet retourneren?

Cadeaukaarten/vouchers (ook ongebruikt), artikelen die slechts eenmaal kunnen worden gebruikt zoals screenprotectors en vloeistof (tenzij de verpakking nog verzegeld is), gepersonaliseerde producten en artikelen die om hygiënische redenen niet meer opnieuw gebruikt kunnen worden zoals in-ear oordopjes (ook hier geldt tenzij de verpakking nog verzegeld is).

Hoe word ik terugbetaald?

Wij betalen de retourzending terug op het moment dat wij deze van je ontvangen. We betalen altijd terug op dezelfde manier als bij de bestelling is afgerekend. Als je hebt afgerekend met een hoesjesdirect.nl voucher of een van onze geaccepteerde cadeaukaarten, dan ontvang je een nieuwe hoesjesdirect.nl voucher voor het volledige aankoopbedrag.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt binnen 100 dagen na ontvangst van je complete bestelling een retouraanvraag indienen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product ook daadwerkelijk naar ons terug te sturen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product ongebruikt, onbeschadigd en in de originele fabrieksverpakking terug te sturen. Je mag het product bekijken en de verpakking openen, maar niet anders dan je ook in een winkel zou doen. Ook mag je een telefoonhoesje passen op je toestel, maar niet bijvoorbeeld een week uitproberen om deze vervolgens alsnog terug te sturen. Wanneer het product beschadigd of incompleet is, kan het zijn dat je niet het volledige aankoopbedrag teruggestort krijgt.

Wat is de status van mijn retour?

Als je gebruikmaakt van onze retourservice, dan ontvang je per e-mail een link om de status van je retour te volgen. Als wij je zending hebben ontvangen, dan verwerken we deze doorgaans nog dezelfde dag. Je krijgt op dat moment een e-mail van ons. Wij kunnen je retour pas verwerken als deze bij ons is afgeleverd. De terugbetaling verloopt via onze betaalpartner Mollie. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, is afhankelijk van de gekozen betaalmethode bij het plaatsen van je bestelling.

Hoe moet ik mijn product inpakken voor een retour?

Pak je product goed in. Stuur je product nooit zonder verpakking terug, omdat dan het risico op beschadigingen te groot is. Bij een beschadiging tijdens transport ben jij zelf verantwoordelijk. Je kunt een product het beste terugsturen in de verpakking waarin je het hebt ontvangen. Je kunt ook een andere verpakking gebruiken, maar let dan wel op de afmetingen. Je ontvangt via onze retourservice bij een klein product een zegel voor een brievenbuspakje. Die mag niet groter zijn dan 38 x 26,5 x 3,2 cm en mag maximaal 2 kg wegen.

Kunnen wij je helpen?

E-mail

Werkdagen 09.00 - 17:00 uur.

Mail naar service@hoesjesdirect.nl

Reactietijd: ± 2 uur

Telefoon

Werkdagen 09:00 - 13:00 uur / 14:00 - 17:00 uur.

Bel naar 023-8200483

Wachttijd: ± 2 minuten